Kent och Håkan <3


KENT


"Så snurra min jord igen, radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
Vilken färg har själen älskling?
Snurra min jord igen, för allt vi drömde en gång"



"Brinn pengar brinn, jag lovar du betyder nånting.
Du orkar ta dig igenom dethär, du räcker till så var den du är.
Brinn pengar brinn, jag vet att du är värd någonting.
Du är hoppet i ett IQ-fritt land, du är drömmarna jag drömmer ibland.
Visst känns det som att kärleken väntar?
Brinn hjärtat brinn, du vet du kan förändra allting.
Det blåser genom staden inatt, hör du sanningen den lät som ett skratt
Brinn hjärtat brinn, vår fiende är rädd om sitt skinn
Det räcker med en gnista, ett bloss. Dom skulle vilja vara som oss.
Visst känns det som att kärleken väntar?"


"För första gången på nära håll, står vi som frusna mot varandra
Och mina händer rörde aldrig hud, men jag vet att du kände.
Som en elektrisk chock genom skelettet,
lätta fingrar på dom kläder på det tyget du valde för någon annans skull.
Varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större.
Varje gång du möter min blick, så vet jag vem jag är.
Det är inte så långt hem, även fast det är tusentals tårar kvar."


"Kom så glömmer vi döden. Låt oss gå härifrån,
låt oss resa nånstans.. resa långt härifrån. Låt oss bli dom som försvann."


"Jag föddes i en spökstad, där alla visste att jorden är platt.
Jag växte upp i en spökstad, där torget blev ett slagfält varje natt."

HÅKAN


"Jag vågade aldrig hålla din hand, vi är inte såna som i slutet får varann
Finns det en plats i din värld för två, snälla skicka ett vykort för jag undrar så.
Och du var sötare än dom när jag slängde bort dig igen, jag slängde bort nån slags vän.
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt."


"Lillebror, bli inte som jag när du blir stor.
Du stod vid dörren och sa, är det här allt jag blir så dör jag.
Om himlen finns är jag förlorad, men känn ingen sorg för mig Göteborg.
Jag tar allting på lek, även en hemlighet.
Ta mig till kärlek ta mig till dans, ge mig något som tar mig någonstans
För jag vill veta om kärlek finns. "



"Jag har hört att du har träffat nån, o jag hör att han är allt är allt jag inte var.
O jag hör att du är säker nu, o jag vaknar med den tanken varje dag.
O jag hör att han är den rätte, dom säger att du verkligen menar det.
O jag hatar att jag älskar dig, o jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.
Mitt hjärta är ditt att förstöra, låt din vän få veta. 
O jag skäms för att säga, att du är kvar i mig. 
Skratta åt mig, för då kommer jag kanske över dig.
Hur kunde du falla när han sa
Jag älskar dig, ja jag älskar dig så mycket att jag hatar mig."



"Ett enda ont ord om dig, har alltid fått mig upp i ringen.
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
Och att dina ord i natten, är det enda som når in."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0